Ogłoszenia drobne

Nie ma co udawać, wygląda na to, że blog samoistnie wpadł w stan zawieszenia. Jeszcze nie postawiłam na nim krzyżyka. Jeszcze liczę, że pewnego dnia, jak wena i czas dopisze, wrócę do mojej Sky. Ale na razie... przerwa trwa, co zrobić.

poniedziałek, 11 października 2010

O blogu


Co to za historia?
Opowiadanie jest fan fiction opartym na „Darach Anioła” Cassandry Clare. Akcja toczy się po zakończeniu pierwszego tomu. W mojej wersji Jace rzeczywiście jest synem Valentine’a i zarazem bratem Clary. Główna bohaterka, prawdziwa córka Michaela Waylanda, przyjeżdża do Nowego Jorku, aby odnaleźć Morgensterna i zemścić się za krzywdy wyrządzone jej rodzinie. Tymczasem on przygotowuje plan, który może przewrócić dotychczasowy świat Nocnych Łowców do góry nogami…

Skąd ten pomysł?
Myśl, która stała się podstawą opowiadania – to znaczy przybycie córki Waylanda do Nowego Jorku – wpadła mi do głowy zaraz po przeczytaniu pierwszej części serii. Nie wiązałam jednak z nim szczególnych planów, był to po prostu zwyczajny element rozmyślań po lekturze. Szybko o tym zapomniałam i pochłonęłam kolejne tomy. Jednak kilka miesięcy później, gdy zdałam sobie sprawę, że pisane wówczas opowiadanie dobiega końca, zaczęłam zastanawiać się co dalej. Nie chciałam rezygnować z blogowania, ale tym razem miałam ochotę na napisanie fan fiction. W tym momencie przypomniałam sobie o tamtym przelotnym pomyśle i po kolejnych kilku miesiącach przemyśleń i dopracowywania powstało to, co właśnie widzicie.

Streszczenie „Miasta Kości” (zawiera spoilery)
Clarissa Fray jest zupełnie zwyczajną Amerykanką. Żyje z matką, nie pamięta swojego ojca, za to częstym gościem w jej domu jest Luke, przyjaciel matki. No i jej własny najlepszy przyjaciel, Simon. Jej życie toczyłoby się normalnym rytmem, gdyby pewnego dnia nie odkryła, że widzi coś, czego nikt inny nie dostrzega. W ten sposób poznaje Jace’a, Isabelle i Aleca, nastolatków nazywających siebie Nocnymi Łowcami. Wkrótce sama odkrywa, że należy do ich rodzaju – półaniołów istniejących by walczyć z demonami. Tymczasem jej matka znika, a pogłoski o powrocie Valentine’a, Nocnego Łowcy, który kiedyś doprowadził do wybuchu powstania przeciwko Podziemnym, okazują się prawdziwe. Rozpoczyna się wyścig o zdobycie Kielicha Anioła, jednego z trzech legendarnych darów anioła Razjela. Clary udaje się domyślić, gdzie matka go ukryła i wszystko potoczyłoby się dobrze, gdyby nie zdrada Hodge’a, ich opiekuna. W bezpośredniej konfrontacji z Valentinem Jace i Clary, których powoli łączyły zaczątki uczucia, nie tylko dowiadują się, że są rodzeństwem, ale też bezpowrotnie tracą Kielich.

Pozostałe informacje:
Cytat na belce pochodzi z piosenki Imogen Heap „Speeding cars”.
Blog został przeniesiony z onetu na przełomie lipca i sierpnia 2012 roku.

1 komentarz:

Grafika

Szablon wykonała dla mnie Daf. Dziękuję!

Obserwatorzy